Voor zowel horeca als detailhandel hebben we op maat gemaakte oplossingen. Hieronder vinden jullie een overzicht van ons aanbod. Elk onderwerp heeft zijn expert met jarenlang expertise.
Verkoopstraining Detailhandel (B2C)
COACH:
Victory
De Mulder
Wilt u uw connectie met klanten verbeteren? Zoekt u tips om klanten professioneel, klantgericht en enthousiast te benaderen? Victoria De Mulder is trainer/coach bij V-Retail-Training. 15 jaar geleden coachte ze haar eerste shopmanager en haar team in Sydney. V-Retail focust op het trainen en coachen van mensen die werken in retail. De cijfers van uw zaak verbeteren dankzij een goed contact met de klanten, is een mooie meerwaarde. Het kan met enkele kleine ingrepen en door iedereen van uw retail-team. Tijdens de coaching komen deze topics aan bod: connecteren met klanten, klanten trouw maken, verkooptechnieken en positieve communicatie. Love Retail, Love Customers.
​
Verkoopstraining Horeca (B2C)
COACH:
Reginald
Bouw
Wenst u een beter “verkoopresultaat” in uw onderneming? Wil u weten hoe u het omzetcijfer kan verhogen door Hospitality? Reginald Bouw van Horeca Optima is uw expert bij uitstek. Gezien z’n jarenlange ervaring als horeca-ondernemer en als horeca-coach kan hij u al nodige tools aanreiken om op korte termijn de nodige progressie te boeken. Tijdens de coaching “op maat van uw horecazaak” worden alle mogelijke kansen van “verkoop” en “meerverkoop” in detail toegelicht en vooral hoe ze op een klantvriendelijke wijze kunnen aangebracht worden. De nodige tips & tricks worden aangereikt om van deze aanpak een écht succes te maken.
Marketing en communicatiestrategie
COACH:
Karl
Magnus
Kan communicatie de verkoopcijfers boosten? Hoe wordt een merk, een ‘love brand’? Samen met u bekijkt Karl Magnus van PROEF wat uw communicatiebehoeften zijn en hoe deze gepersonaliseerd, versterkt en verder opgebouwd kunnen worden. Via het afbakenen van een duidelijke doelgroep wordt er een efficiënt en geoptimaliseerde communicatie- en marketingstrategie opgesteld om de juiste klanten aan te trekken voor uw retail- of horecazaak. Tijdens deze coaching ontdekt u ook hoe u uw klanten kunt activeren met gerichte acties en originele promoties.

Winkelinrichting en etalageadvies
COACH:
Steven Bollé
Hoe laat u uw handelszaak opvallen in het straatbeeld, en hoe verleidt u voorbijgangers om binnen te komen en ook bij u te kopen? Is uw zaak overzichtelijk, heeft u de juiste verlichting, staan uw producten goed gepresenteerd en hoe kunt u impulsaankopen stimuleren? Steven Bollé leert u om vanuit het standpunt van de consument naar uw zaak te kijken en om met eenvoudige ingrepen een meetbaar resultaat te bereiken. In de coaching sessie worden eerst de fundamenten van een goede winkel of horeca zaak uitgelegd, aan de hand van concrete voorbeelden. Daarna wordt samen met u gekeken naar oplossingen op uw maat om uw zaak te verbeteren. Vaak volstaan kleine en niet al te ingrijpende aanpassingen. Het uitgangspunt? Haalbare, betaalbare tips en advies geven waarmee u meteen aan de slag kan.
Kostenbeheer
COACH:
Gert Buys
Is een financieel plan alleen nuttig eens uw zaak is opgestart? Welke omzet hebt u vooropgesteld? Vanaf welk moment draait een zaak ‘break even’? Gert Buys van PROEF vertrekt samen met u vanuit uw huidig financieel plan. Hebt u nog geen financieel plan opgesteld? Tijdens deze sessie krijgt u de nodige handvaten om er één te maken. Door uw doelstellingen concreet en meetbaar te maken kan uw werking geëvalueerd worden. Dat maakt bijsturen des te makkelijker. Na de coaching beschikt u over een uitgewerkt plan dat u toelaat om uw dagelijkse werking op maandbasis op te volgen. U hebt inzicht op uw voornaamste kosten, opbrengsten en op uw prijszetting. Na de sessie staat u sterker in uw schoenen om de juiste vragen te stellen aan uw boekhouder, of om met een bank te gaan onderhandelen over een krediet voor uw zaak.
Onderhandelen met leveranciers
COACH:
Reginald
Bouw
Wenst u de “beste deal” uit de brand te slepen tijdens het onderhandelen met leveranciers? Hoe vergroot u uw kansen en waar liggen de opportuniteiten? Reginald Bouw van Horeca Optima is uw expert bij uitstek. Met zijn jarenlange ervaring als horeca-ondernemer en als horeca-coach kan hij u tips en tricks aanreiken om leveranciersonderhandelingen succesvol en duurzaam af te sluiten. Tijdens de coaching “op maat van uw horecazaak” licht hij alle stappen in het onderhandelingstraject in detail toe. Extra tips en tricks, specifiek voor onze sector, komen uiteraard aan bod.
Innovatie, trends en vernieuwing in retail
COACH:
Steven Bollé
U heeft een idee voor een vernieuwend winkelconcept maar weet niet hoe u dit moet vertalen naar een fysieke winkel? U denkt dat technologische innovatie uw zaak kan versterken en zoekt hiervoor advies? Steven Bollé denkt samen met u mee hoe u met uw zaak kan innoveren om zo meer klanten aan te spreken en meer commercieel succes te boeken. Hij vertrekt vanuit relevante trends of technologieën, daarna worden de noden van uw doelgroep in kaart gebracht. In de sessie wordt samen gekeken welke oplossingen aangewezen zijn en het meeste effect hebben, en dat bij voorkeur met een zo laag mogelijke investering.
Innovatie, trends en vernieuwing in Horeca
COACH:
Karl
Magnus
De wereld en haar inwoners evolueert en innoveert, trends volgen elkaar in sneltempo op. Maar welke invloed hebben deze ontwikkelingen op uw horeca-zaak? Welke zijn interessant en hoe implementeert u ze? Op deze vragen zoekt u samen met Karl Magnus van PROEF een antwoord tijdens deze individuele coaching en inspiratiesessie. Ondernemers krijgen tips om de vertaalslag te maken tussen innovatieve trends en wat de meerwaarde is voor een eigen zaak. In de sessie is de nodige aandacht voor een snelle implementatie van lokale trends en innovaties, en dit zonder grote investeringskosten.
Social Media: praktijksessies
COACH:
Abi
DeWit
Ben jij nog mee met de do’s en don’ts op Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest of TikTok? Tijdens deze workshop krijg je advies op maat van je zaak en verfijn je je socialmediastrategie. Je krijgt praktische tips en voorbeelden om je doelgroep via de juiste kanalen en met de juiste content te bereiken. Na de sessie heb je een stappenplan om je sociale netwerken op lange termijn te boosten.