Ons aanbod

Maak je keuze uit volgende coachings, iedere ondernemer heeft recht op 2 gratis sessies.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Verkoopstraining Detailhandel (B2C)

COACH:

Victory

De Mulder

Wilt u uw connectie met klanten verbeteren? Zoekt u tips om klanten professioneel, klantgericht en enthousiast te benaderen? Victoria De Mulder is trainer/coach bij V-Retail-Training. 15 jaar geleden coachte ze haar eerste shopmanager en haar team in Sydney. V-Retail focust op het trainen en coachen van mensen die werken in retail. De cijfers van uw zaak verbeteren dankzij een goed contact met de klanten, is een mooie meerwaarde. Het kan met enkele kleine ingrepen en door iedereen van uw retail-team. Tijdens de coaching komen deze topics aan bod: connecteren met klanten, klanten trouw maken, verkooptechnieken en positieve communicatie. Love Retail, Love Customers.

Verkoopstraining Horeca (B2C)

COACH:

Reginald

Bouw

Wenst u een beter “verkoopresultaat” in uw onderneming? Wil u weten hoe u het omzetcijfer kan verhogen door Hospitality? Reginald Bouw van Horeca Optima is uw expert bij uitstek. Gezien z’n jarenlange ervaring  als horeca-ondernemer en als horeca-coach kan hij u al nodige tools aanreiken om op korte termijn de nodige progressie te boeken.  Tijdens de coaching “op maat van uw horecazaak” worden alle mogelijke kansen van “verkoop” en “meerverkoop” in detail toegelicht en vooral hoe ze op een klantvriendelijke wijze kunnen aangebracht worden. De nodige tips & tricks worden aangereikt om van deze aanpak een écht succes te maken.

Marketing en communicatiestrategie

COACH:

Karl 

Magnus

Kan communicatie de verkoopcijfers boosten? Hoe wordt een merk, een ‘love brand’? Samen met u bekijkt Karl Magnus van PROEF wat uw communicatiebehoeften zijn en hoe deze gepersonaliseerd, versterkt en verder opgebouwd kunnen worden. Via het afbakenen van een duidelijke doelgroep wordt er een efficiënt en geoptimaliseerde communicatie- en marketingstrategie opgesteld om de juiste klanten aan te trekken voor uw retail- of horecazaak. Tijdens deze coaching ontdekt u ook hoe u uw klanten kunt activeren met gerichte acties en originele promoties.

Winkelinrichting en etalageadvies

COACH:

Steven Bollé

Hoe laat u uw handelszaak opvallen in het straatbeeld, en hoe verleidt u voorbijgangers om binnen te komen en ook bij u te kopen? Is uw zaak overzichtelijk, heeft u de juiste verlichting, staan uw producten goed gepresenteerd en hoe kunt u impulsaankopen stimuleren? Steven Bollé leert u om vanuit het standpunt van de consument naar uw zaak te kijken en om met eenvoudige ingrepen een meetbaar resultaat te bereiken. In de coaching sessie worden eerst de fundamenten van een goede winkel of horeca zaak uitgelegd, aan de hand van concrete voorbeelden. Daarna wordt samen met u gekeken naar oplossingen op uw maat om uw zaak te verbeteren. Vaak volstaan kleine en niet al te ingrijpende aanpassingen. Het uitgangspunt? Haalbare, betaalbare tips en advies geven waarmee u meteen aan de slag kan.

Kostenbeheer

COACH:

Gert Buys

Is een financieel plan alleen nuttig eens uw zaak is opgestart? Welke omzet hebt u vooropgesteld?  Vanaf welk moment draait een zaak ‘break even’?  Gert Buys van PROEF vertrekt samen met u vanuit uw huidig financieel plan. Hebt u nog geen financieel plan opgesteld? Tijdens deze sessie krijgt u de nodige handvaten om er één te maken. Door uw doelstellingen concreet en meetbaar te maken kan uw werking geëvalueerd worden. Dat maakt bijsturen des te makkelijker. Na de coaching beschikt u over een uitgewerkt plan dat u toelaat om uw dagelijkse werking op maandbasis op te volgen. U hebt inzicht op uw voornaamste kosten, opbrengsten en op uw prijszetting. Na de sessie staat u sterker in uw schoenen om de juiste vragen te stellen aan uw boekhouder, of om met een bank te gaan onderhandelen over een krediet voor uw zaak.

Onderhandelen met leveranciers

COACH:

Reginald

Bouw

Wenst u de “beste deal” uit de brand te slepen tijdens het onderhandelen met leveranciers? Hoe vergroot u uw kansen en waar liggen de opportuniteiten? Reginald Bouw van Horeca Optima is uw expert bij uitstek. Met zijn jarenlange ervaring  als horeca-ondernemer en als horeca-coach kan hij u tips en tricks aanreiken om leveranciersonderhandelingen succesvol en duurzaam af te sluiten. Tijdens de coaching “op maat van uw horecazaak” licht hij alle stappen in het onderhandelingstraject in detail toe. Extra tips en tricks, specifiek voor onze sector, komen uiteraard aan bod.

Innovatie, trends en vernieuwing in retail

COACH:

Steven Bollé

U heeft een idee voor een vernieuwend winkelconcept maar weet niet hoe u dit moet vertalen naar een fysieke winkel? U denkt dat technologische innovatie uw zaak kan versterken en zoekt hiervoor advies? Steven Bollé denkt samen met u mee hoe u met uw zaak kan innoveren om zo meer klanten aan te spreken en meer commercieel succes te boeken. Hij vertrekt vanuit relevante trends of technologieën, daarna worden de noden van uw doelgroep in kaart gebracht. In de sessie wordt samen gekeken welke oplossingen aangewezen zijn en het meeste effect hebben, en dat bij voorkeur met een zo laag mogelijke investering.

Innovatie, trends en vernieuwing in Horeca

COACH:

Karl 

Magnus

De wereld en haar inwoners evolueert en innoveert, trends volgen elkaar in sneltempo op. Maar welke invloed hebben deze ontwikkelingen op uw horeca-zaak? Welke zijn interessant en hoe implementeert u ze? Op deze vragen zoekt u samen met  Karl Magnus van PROEF een antwoord tijdens deze individuele coaching en inspiratiesessie. Ondernemers krijgen tips om de vertaalslag te maken tussen innovatieve trends en wat de meerwaarde is voor een eigen zaak. In de sessie is de nodige aandacht voor een snelle implementatie van lokale trends en innovaties, en dit zonder grote investeringskosten.

Social Media: praktijksessies

COACH:

Anneke

Van Loon

Hebt u nood aan een stappenplan om uw social media communicatie te kickstarten? Ziet u met het veelvoud aan functionaliteiten op Facebook, Instagram, ... het bos door de bomen niet meer? Anneke Van Loon van Paperweight is expert in Instagram en maakt u wegwijs. Ze toont hoe Instagram, samen met Facebook en LinkdIn, een kernrol speelt om de online zichtbaarheid van uw zaak te maximaliseren. Er wordt samen gekeken naar welke content u kan posten om uw doelgroep te bereiken. Na de coaching weet u welke functionaliteiten u moet inzetten en hoe u een contentplan op langetermijn opstelt. U hebt de thema's en onderwerpen gedefinieerd waarmee u de volgers van de sociale webstek van uw retail - of horecazaak blijvend kan inspireren.

In het kort

Antwerp Coaching Collective is een initiatief van alle officiële coaches die, in naam van stad Antwerpen, ondernemers in Retail en Horeca met vestigingsnummer in Antwerpen gesubsidieerd ondersteunen en coachen.

De coachings worden mogelijk gemaakt door de Business en Innovatie/Detailhandel en Horeca van de stad Antwerpen.

Grote Markt 1 - 2000 Antwerpen.

03 338 65 86

© The Coaching Collective. Proudly created in 2020